Tänään kuultiin hienoja uutisia Prisman suunnalta, sillä Prisma tuo nyt elokuun aikana hypermarkettiensa valikoimiin yhdysvaltalaisen Stacy Igelin 16 vuotta sitten luoman Boy Meets Girl -brändin vaate- sekä lifestylemalliston. Olin mukana lanseeraustilaisuudessa kuulemassa Prisman ja Boy Meets Girl -brändin yhteistyöstä.
Etenkin tytöille ja nuorille naisille suunnattu brändi henkii trendikkyyttä ja asennetta, sillä suurin osa malliston vaatteista ottaa kantaa maailman nykytilanteeseen.
Etenkin tytöille ja nuorille naisille suunnattu brändi henkii trendikkyyttä ja asennetta, sillä suurin osa malliston vaatteista ottaa kantaa maailman nykytilanteeseen.
MIKSI PRISMA?
Prisma kertoi imagouudistuksensa lähteneen käyntiin heti, kun selvisi, että asiakkailla oli edelleen halu ostaa vaatteensa Prismasta. Harmikseen asiakkaille tarjottu valikoima rajoittui, asiakkaiden kommenttien mukaan, arkiseen ja tylsään valikoimaan.
Tästä viisastuneena Prisma alkoi ottaa valikoimiinsa trendikkäitä merkkejä ja laajensi tarjontaa useille eri kohderyhmille. Itse asiassa Prisma on jo tällä hetkellä tutkitusti suomalaisten mieluisin vaatteiden ostopaikka, kun lasketaan yhteen koko kansa (naiset, miehet, aikuiset, nuoret ja lapset).
Prismaan myyntiin tuleva Boy Meets Girl -brändin valikoima koostuu rennoista ja mukavista vapaa-ajan vaatteista, kuten mm. huppareista, topeista, t-paidoista, takeista, mekoista ja housuista.
Mustaan, valkoiseen, harmaaseen ja armykuosiseen värimaailmaan lukeutuvat vaatteet kertovat merkistä juuri sen, mihin brändi uskoo ja haluaa ottaa kantaa. F**ck Bullies & Live to Insipre! Pinnalla olevat teemat ovat tasa-arvo, suvaitsevaisuus ja unelmointi.
Stacy Igelin Boy Meets Girl -vaatteiden rentous iski minuun, mutta ihailin myös sitä, että suunnittelijan maanläheinen ja lämmin persoona huokui malliston tuotteista läpi.
Vaikka mallisto on nuorekas ja katutyylinen, taustalla on niin paljon muutakin kuin vaatteet. Vaatteilla voi myös vaikuttaa.
BOY MEETS GIRL
"Kun mallistoni WTC-iskujen jälkeen esiteltiin, tiesin heti, mitä minun piti tehdä. Sattumalta mallistossa oli yksityiskohtana Yhdysvaltojen lipun värit, ja halusin lahjoittaa osan malliston tuotosta Punaiselle Ristille, joka työskenteli iskujen uhrien auttamiseksi. Samalla tulin valaneeksi pohjan sille, millaisten asioiden puolesta BMG brändinä haluaa seistä." (Stacy Igel: Yhteishyvä, 2017).
Igelin mukaan mallisto on nimenomaan suunniteltu nuorille naisille, joilla on uskallusta. Aluksi toki hetken pohdin, miksi kantaa ottavien vaatteiden kantaminen vaatii erityistä rohkeutta, mutta sehän on sama asia kuin oman mielipiteensä julkinen esittäminen.
Toivon, että joku päivä suvaitsevaisuuteen ja tasa-arvoon liittyvät asiat ovat meille kaikille itsestäänselviä asioita. Mutta vielä ne eivät ole. Ja vaatii rohkeutta kertoa mielipiteensä.
Tapahtumassa haastateltu Stacy Igel kertoi yleisölle tilanteesta, joka tapahtui vain hetki aiemmin, ennen kuin hän nousi lavalle.
Stacy mainitsi jutelleensa takahuoneessa nuoren naisen kanssa, jolla oli yksi malliston kantaa ottavimmista paidoista päällään. Paidassa luki: ”F**ck Bullies”. Nuori nainen kertoi, että oli kokenut koulukiusaamista aiemmin, ja pohti nyt, jatkuisiko kiusaaminen, jos hän pitäisi yllään kyseistä vaatetta. Kiusaajathan kun saattaisivat provosoitua entisestään.
Niinpä. Mitä tuohon voi sanoa?
Vaatii siis uskomatonta rohkeutta pukea ylleen vaate, joka ottaa kantaa kiusaajiaan kohtaan. Tämä, jos mikä, on älyttömän fiksu ja kunnioitettava teko. Pitää kuitenkin muistaa, että ikinä ei voi tietää, mitä siellä toisella puolella myöskään tapahtuu.
Näen asian kuitenkin niin, että kiusaajia vastaan taisteleva kannanotto ja julkisen kiusaamisen vastustus ovat hyväksyttyjä siksi, ettei niitä voida mitenkään verrata itse kiusaamiseen.
Kannanotto on halua vaikuttaa asioihin. Kannanotto on myös sitä, että hyväksyy itsensä, on rohkea ja antaa myös muiden nähdä ja kokea sen.
Hitot kiusaajista. Kuten SKAM meille opetti, alt er love.
"Hyvä itsetunto ja oma rohkea tyyli kuuluvat kaikille ja juuri siksi uskon merkin menestyvän tasa-arvoisuudestaan tunnetussa Suomessa. Jokaisella tulee olla mahdollisuus unelmoida ja myös toteuttaa unelmansa". (Stacy Igel: STT Info, 2017).
Herääkö jotain ajatuksia, tai mitä mieltä olette? Jätä kommenttia alle!
t. Enni
Lue myös / Read also
Miksi blogi ei menesty? | Hauskimmat muistot työhaastatteluista | Miten bloggaajan kannattaa laskuttaa asiakasta? | Mainonnan (läpi)näkyvyys muissa medioissa | En halua lukea törkyä | Mediatekniikan insinöörin työllistyminen | Pätevöidyin ammatilliseksi opettajaksi | 6 asiaa, jotka yllättivät vauva-arjessa | 2 vuotta smile-laserleikkauksesta | Mieti mitä julkaiset netissä! | Miksi olen kasvissyöjä? | Mitä tehdä sunnuntaina? | 4 helppoa vinkkiä parempiin henkilökuviin | Helppo niksi kertoo, sopivatko lyhyet vai pitkät hiukset sinulle |
Tämän malliston filosofia on niin hieno! <3
VastaaPoistaSamoja sanoja meinasin käyttää! 😃❤️
PoistaMun niin tekis mieli laittaa toi t-paita töihin päälle :D Ehkä ei kuitenkaan olisi ala-asteen opelle sopiva, vaikka aihe onkin supertärkeä (ja ajankohtainen!)....
VastaaPoistaSama juttu!! :D
Poista