Siirry pääsisältöön

Lontoo päivä 1 / Camden Town

Lontoo, niin ihana Lontoo... Olin tällä viikolla neljän päivän lomalla Lontoossa ja matkamuistona sain taas kasan kuvia. Otin mukaani vain Canon EOS 1100D -kameran ja EF 50mm f/1.8 -objektiivin ja näin hyvää jälkeä niillä sai aikaan. Olin aluksi vähän skeptinen, että pärjäänkö reissua vain tuolla setillä, mutta mitä vielä! Ihan mielettömän hyviä kuvia.

Lontoon reissu alkoi Norwegianin suorilla lennoilla Gatwickin lentokentälle. Gatwickin lentoasema oli sikäli mainio valinta, että sieltä oli suora yhteys ainakin King's Crossin asemalle, jonka lähellä meidän hotellimme sijaitsi. Menomatkalla tosin eksyimme väärään junaan, mutta onneksi olimme jo ostaneet metroliput ja pääsimme hotellille Victorian aseman kautta. Paluumatkalla löysimme helposti oikean junan ja matka taittui noin 50 minuutissa suoralla yhteydellä. Kulkuyhteydet olivat siis ainakin mitä parhaimmat, jos joskus pohditte tuonne lentoasemalle matkaamista.

IMG_4537 copy IMG_4536 copy IMG_6558 copy

Yöpymispaikkamme Hotel Montana Excel sijaitsi parin sadan metrin päässä King's Cross & St. Pancras -asemia. Vain muutaman minuutin kävelymatkan päässä hotellilta odottikin mittava metroverkosto ja minne vain pääsi sitä kautta helposti. Metroliput olivat aina päivän voimassa ja kävivät millä reitillä vain. Ainut hassu juttu niissä oli se, että ne alkoivat toimia vasta aamulla klo 9:30. No olipa aamuisin ainakin hyvää aikaa syödä tyypillinen englantilainen aamiainen. Pekonia, paahtoleipää ja kananmunia. Pekoni tökki jo heti ensimmäisen aamun jälkeen, mutta voi pojat hillovoileipä maistui! :D Todella terveellistä!

Muutenkaan hotellimme ei ollut mikään kovin kattava. Aamupala kuului hintaan (ja se oli siis todella hyvä), mutta muuten esim. suihku oli aivan surkea (pesin hiukset lavuaarissa) ja ikkunat niin ohuet, että huoneessa oli välillä kylmä. Tosin jos rahaa haluaa laittaa enemmän, löytää tuolta alueelta parempiakin hotelleja. Meidän porukka oli lopulta ihan tyytyväinen tähänkin vaihtoehtoon.

Koska saavuimme ensimmäisenä päivänä aikaisin Lontooseen, kävimme viemässä laukut hotellille ja suuntasimme saman tien kohti Camden Townia. Ihmisiä oli paljon, ja niin oli kaikkea muutakin nähtävää. S etsi Vanseja ja mä lähinnä tuliaisia kotipuoleen.

IMG_6035 copy IMG_6016 copy IMG_5983 copy IMG_6007 copy

Välillä oli aikaa pysähtyä cappuccinoille...

IMG_6077 copy IMG_6080 copy IMG_6076 copy IMG_6055 copy

Ja taas shoppailla!

IMG_6049 copy IMG_6033 copy IMG_6030 copy IMG_6054 copy IMG_6038 copy
IMG_6028 copy IMG_6020 copy IMG_6017 copy

Camden Townissa mua viehätti eniten lukuisat pikaruokapisteet, sillä valinnanvaraa oli joka maan kolkasta. Päädyin tietenkin nuudeliin ja voi vitsit, että sekin oli hyvää. £5 maksoi iso annos, jonka söin yhdessä S:n kanssa puoliksi. Nuudeli oli taas yksi elämäni parhaista, miten en vaan itse osaa maustaa sitä samalla tavalla?!

IMG_5993 copy IMG_5987 copy IMG_6088 copy IMG_6097 copy

Muutama tunti Camden Townissa verotti ja lähdimme hotellille valmistautumaan iltaan. Illan ohjelmaan kuului mm. ravintolan valinta ja Let It Be -musikaali. Vaihdoin vähän parempaa päälle ja otin ballerinat mukaan laukkuun teatteria varten.

Kuten näkyy, sää oli mitä mainioin. Jokainen päivä oli aina vähän lämpimämpi kuin edellinen, ja vain maanantaina ja keskiviikkona satoi vähän. Maanantaina satoi samaan aikaan, kun söimme, ja keskiviikon sadepäivä kului ostoskeskuksessa ja Harrodsilla.

IMG_6094 copy IMG_6084 copy

Nappasin mukaani ilmaislehden, jota koristi etusivun kuva Ellie Gouldingista. En ehkä nähnyt Ellietä reissun aikana, mutta ainakin poseerasin samassa kuvassa kuin hän, heh heh...

IMG_6112 copy IMG_6085 copy IMG_6104 copy

Illalla suuntasimme kohti Leicester Squarea ja päädyimme illallistamaan Bella Italia -ravintolassa. Koska olin jo päivällä vetänyt ison satsin nuudelia, halusin valita listalta jotain kevyttä. Kuinka ollakaan, lähes jokaisessa vierailemassani ravintolassa menussa oli tarjolla ns. kevyempiä ja terveellisempiä ruokalalajeja.

Päädyin valitsemaan listalta alle 600 kalorin Olive-pitsan, joka taisi muuten olla pöydän näyttävin annos. Paitsi, että se näytti hyvältä, se myös maistui aivan törkeän hyvältä. Vaikka pitsa koostui uunissa rapeaksi paistetusta täysjyväpohjasta ja tomaattikastikkeesta, tuoreesta rucolasta ja pinaatista, sekä murennetuista mozzarellapaloista, oli se aivan jäätävän hyvää. Pakko yrittää tehdä vastaavaa joskus kotona.

IMG_6599 copy IMG_6121 copy copy IMG_6141 copy copy IMG_6152 copy

Kun olimme syöneet ja lähdimme ravintolasta pois, oli heti viereen vedetty aita ja punainen matto. Bella Italia -ravintolan naapuri oli nimittäin OCEAN-elokuvateatteri, jossa oli parhaillaan alkamassa ensi-iltanäytös Kate Winsletin tähdittämänä. Paikalla oli aivan hurjan paljon porukkaa jo pari tuntia ennen h-hetkeä. Koska meidän piti suunnata pian alkavaan musikaaliin, emme voineet jäädä katselemaan tapahtumaa. Lievästi ehkä harmitti, sillä Kate Winslet on yksi lempinäyttelijöistäni.

Kyseessä oli siis London Film Festival 2013 -tapahtuma.

IMG_6161 copy IMG_6159 copy IMG_6167 copy

Sieltä sitten suuntasimme kohti Savoy-teatteria ja Let It Be -musikaalia. Mulla ei ollut minkäänlaisia odotuksia näytöksen suhteen, sillä yleensä pidän kaikenlaisista musikaaleista. Meininki teatterissa sen sijaan oli aivan erilaista verrattuna Suomeen. Salissa sai nauttia juotavia kaikessa rauhassa ja myös napostella... Kuvaamiskieltoa en nähnyt missään, liekö siis edes sellaista ollut..?

Tässä voisikin olla vähän vinkkiä kotimaamme teattereiden meininkiin. Varmaan olisi väki aivan mukana, jos omalle paikalleen saisi vielä lasillisen kuohuvaa ja samalla nauttia esityksestä.

IMG_6171 copy IMG_6173 copy IMG_6199 copy IMG_6196 copy IMG_6217 copy IMG_6201 copy IMG_6192 copy

Musikaali oli aivan loistava, vaikken ikinä mikään Beatles-fani olekaan ollut. Silti jostain kumman syystä tiesin 90% esityksen aikana esitetyistä kappaleista ja jammasin lopulta muiden mukana Hey Jude -biisiä. Esitys ei itse asiassa ollut yhtään niin musikaalimainen kuin olin kuvitellut. Koko esitys oli kuin itse the Beatlesien keikka, se kuulosti ihan samalta ja se näytti ihan samalta. Olin koko ajan suu auki ihan vain siksi, että nuo tyypit lauloivat niin mielettömän hyvin. S:n kanssa pohdittiin muutamaankin kertaan, että ei tää voi olla live!

Mutta oli se... Jos siis ikinä eksytte Lontooseen ja tykkäätte edes hitusen the Beatlesista, menkää ihmeessä katsomaan tämä näytös. Loppuesityksen ajan ihmiset seisoivat, jammailivat ja lauloivat kappaleiden mukana. Tunnelma oli aivan katossa... Menkää ja kokekaa itse!

To be continued...

t. Enni

Lue myös / Read also

Kommentit

1. Oliko teillä sellaset off-peak metrokortit? Kyllä ne all day-kortit toimii ihan koko päivän :) Helpoin vaihtoehto olisi oyster-kortti, johon aina ladataan rahaa ja se sieltä menee aina sen mukaan miten paljon käyttää, maksimissaan kuitenkin vaan sen travel cardin verran päivässä.

Lontoo on kyllä ihana, tuli ikävä sinne näitä katsoessa! Onneksi pian pääsee taas :)

Vastaukset
    1. Meitä oli aika monta tyyppiä reissussa, joten ostettiin kerralla aina kuuden ihmisen junaliput, Ostettiin liput aina virkailijoilta ja näit'ä ne suosittelivat. Itse en mitään lippuvalintoja tehtyt, joten en niihin oikein voinut vaikuttaa. :) Ja eipä tarvinnut ainakaan jonottaa mitään latauksia sun muita! :D Jep, ne oli off-peak-metrolippuja, mutta ne kyllä sopi tuohon aikatauluun ihan hyvin. Aamuisin oli viiden minuutin odotus metroon ja illalla en edes tiedä milloin ne olisivat menneet vanhaksi. :)

Poista
  2. Vitsi, näyttää hienolta reissulta! Lähden itse keskiviikkona Lontooseen :) Pääsee sopivasti pakoon kylmyyttä.

Vastaukset
    1. Oi kivaa reissua sulle! Joo, toivotaan, että on vielä lämpimämpää!

Poista
  3. Oi tulipa ikävä Lontooseen :) Harkittiin tuossa Lontoon reissua, mutta päädyttiinkin Berliiniin :>

Vastaukset
    1. :) Vaihtelu virkistää? En ole ikinä käynyt Berliinissä sen kummemmin kuin pari tuntia ja ajanut läpi, se voisi ollakin hyvä seuraava kohde... :D

Poista
  4. Tulipa ikävä Lontooseen! Olin siellä kesällä ekaa kertaa ja tammikuussa meen taas kolmeks päiväks, tällä kertaa yksin. :) Täytyy käydä syömässä tossa Bella Italiassa.

Vastaukset
    1. Oo kuulostaa kivalta! Joo se oli namia :) Pysy kuulolla, kohta luvassa lisää Lontoopostauksia!

Poista
  5. Eksyin tänne Lontoo-postauksia metsästäessä ja pakko sanoo että sulla on niiiin ihanat unelmahiukset! Epäreilua :D

Vastaukset
    1. Voi kiitos! Toivottavasti löysit etsimäsi! :)

Poista
    2. Voi kiitos! Toivottavasti löysit etsimäsi! :)

Lähetä kommentti

Totta turiset kuomaseni.

Suositut tekstit

Atooppinen ihottuma ja turvonneet silmäluomet

Alan hiljalleen kyllästyä atooppiseen ekseemaan, joka on vaivannut minua aikalailla koko ikäni ajan. Olen onneksi säästynyt pahimmalta ihottumalta, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän huomaan herkistyväni mm. kosmetiikalle. Vuonna 2014 herkistyin ripsipidennyksille niin paljon, että silmäluomeni olivat turvoksissa useita päiviä ripsien laiton jälkeen. Jo vuosia olen luottanut perusvoiteisiin ja unohtanut hajustetut vartalovoiteet kokonaan. Hajuvettäkin suihkutan nykyisin lähinnä vaatteille. Erityisesti käsien iho on välillä näyttänyt melkoisen hurjalta, varsinkin talvisin. Onneksi ihotautilääkäri määräsi pari vuotta sitten Protopicia , joka on toiminut loistavasti! Käytän sitä nykyisin ennaltaehkäisevästi. Nyt viime aikoina, tai oikeastaan jo kesästä lähtien, olen huomannut, että silmäluomeni ovat alkaneet reagoida silmämeikkiin. Olen huomannut, että pahiten luomia ärsyttää eyeliner . En enää arkisin laita lähes ollenkaan meikkiä silmiin, etteivät luomet turpoaisi päivän

10 KUUKAUTTA SMILE-LASERLEIKKAUKSEN JÄLKEEN

Kohta on kulunut vuosi Smile-laserleikkauksesta , joten ajattelin kerrata kokemuksia leikkauksen jälkeisestä ajasta ja elämästä. Edellisen kerran kertasin kuulumisia vain kuukausi laserleikkauksen jälkeen, tuon postauksen voitte lukea täältä . Tänään oli oikeastaan hyvä päivä kirjoittaa tämä postaus, sillä kulunut aika on saanut unohtamaan osan negatiivisista kokemuksista. Toipuminen ei ole ollut ihan helppoa, mutta onneksi toipumisvaiheen oireet eivät ole olleet niin pahoja. Tänään aamulla mun näkö oli nimittäin aika sumea toisessa silmässä, mutta se saattoi johtua siitä, että silmät olivat muutenkin hieman turvoksissa.  Ajoittaisia näön sumeutumisia on ollut havaittavissa nyt pitkin vuotta, mutta olen laittanut ne edelleen leikkauksen piikkiin. Sen sijaan yleislääkäri, jonka vastaanotolla kävin viime viikolla, oli kovin kiinnostunut näköhäiriöistäni. Katsotaan siis liittyykö niihin jotain muutakin, vai onko tämä edelleen toipumisesta johtuvaa. Sumeutta on siis havaittavissa

KAKKUA AAMUPALAKSI? SARJASSAMME ÄITIVINKIT: VAUVALLE JA AIKUISILLE SOPIVA, HERKULLINEN JA NÄYTTÄVÄ SMOOTHIEKAKKU

Sarjassamme äitivinkit: Vauvan herkullinen kakku Mitä kakkua voi syödä hyvällä omalla tunnolla vaikkapa aamupalaksi? Haluatko tarjota juhlissa koko perheelle sopivan kakun?  Tämän loistavan vinkin sain eräillä vauvakutsuilla muutama kuukausi sitten. Kyseisille kutsuille sai jokainen halutessaan tehdä syötävää nyyttikestimeiningillä. Kutsuilla olikin tarjolla raikkaan näköinen kakku meille ja lapsukaisillemme. Kyseistä kakkua pystyi syömään alle vuoden ikäinen lapsikin. Mikä on siis tämä mystinen kakku, joka sopii erinomaisesti tarjottavaksi vauvalle, taaperolle, äidille, isälle ja vaikka koko suvulle? Se on kuvan smoothiekakku ! "Tein tyttäreni syntymäpäiville smoothiekakun  keksi-voiseokseen, mutta alkuperäisen ohjeen mukaan  pohjan voi tehdä myös keksi-hedelmäsose-pohjaan tai apinaevääseen" Smoothiekakun resepti on helposti sovellettavissa Toki kyseisen smoothiekakku tulee tehdä vauvaystävällisempänä, jos seurueessa on alle vuoden ikäisiä nape

Moderni sauna ja upotettava kiuas

Moderni sauna Kahden talon suunnittelu on edennyt siihen vaiheeseen, että toinen taloista sai juuri muuttoluvan. Viimeisimpänä työn alla on ollut saunojen suunnittelu ja toisen talon saunan valmistumista onkin odoteltu innokkaana. Saa nähdä, pääseekö jo ensi viikolla saunaan. Saunan kanssa sai tosin raapia päätä. Ihan alunperin saunan puut oli tilattu talofirmalta, mutta lopulta kävi ilmi, että valikoima rajoittui parhaimmillaankin vain STP-profiililla varustettuun tervaleppään, eikä tässä edes hinta toiminut porkkanana. Siispä ei auttanut muu kuin alkaa etsiä saunan puita eri valmistajilta.  Saunan suunnittelu loppusyksystä oli varmaan huonoin ajankohta ikinä, sillä joko kaikki muutkin rakensivat saunoja, tai myös materiaalipula näkyi kauppojen valikoimissa. Lopulta löytyi onneksi kiva vaihtoehto, joka täytti allekirjoittaneen vaativat kriteerit. Saunan paneeliksi ja laudepuuksi valikoituivat lopulta ThermoRoyal sarjan suoralla profiililla oleva kaunis apachi. Puut tilattiin  Väripirt

HIUSTENPIDENNYSTEN VÄRJÄÄMINEN KOTONA

M ulla tulee tästä postauksesta todella nostalgiset fiilikset, tämä on vähän sitä vanhempaa "Ennin kengissä" -matskua. Vastaavan postauksen toteutin vuonna 2012 tismalleen samana päivänä 11.4 ja ihan sattumalta tänäänkin päädyin samojen puuhien pariin! Aiheena on siis hiustenpidennysten värjääminen . TAUSTAA Olen aina tykännyt laittaa ja kasvattaa hiuksiani. Itse asiassa kampaajankin ammattikin on aina kiinnostanut, mutta olen niin herkkä kaikille hajusteille ja tököteille, ettei ammatti sopisi minulle. Kuitenkin tykkään värkätä hiusten kanssa (kokeilla esim. pinkkiä, kun siltä tuntuu ) ja aika usein myös pelleillä kaapista löytyvien hiustenpidennysten kanssa. Mulla on ollut vuosien ajan vaikka millaisia kokemuksia kotitekoisista hiustenpidennyksistä ja niistä on saatu kehuja ihan kampaajiltakin. Minulla on myös ollut tapana hamstrata alennuksista hiusvärejä omien hiusten värjäämistä varten, tai sitten juuri tällaisia pieniä projekteja varten.  Olin my