Siirry pääsisältöön

5 VINKKIÄ TUKHOLMAN RISTEILYLLE / SILJA LINE SUOMI 100 -RISTEILY SILJA SERENADELLA

Kaupallisessa yhteistyössä: Tallink Silja

Olen edelleen otettu Tallink Siljan kutsusta ottaa osaa Suomi 100 -risteilylle M/S Silja Serenadelle. Tallink Silja on mukana Suomi 100 -juhlavuodessa ja kerää 20:ltä vaikuttajilta yhteensä sata vinkkiä laivamatkailuun.

Risteilyfanina (huomenna taas menossa laivalle) ajatus kuulosti loistavalta ja vielä kun sain ottaa mukaan hyvät ystäväni, homma oli sillä selvä. Niinpä viime viikon lauantaina lähdettiin porukalla kohti Tukholmaa.

Etukäteen tiedossa oli, että saisimme nauttia risteilyllä hyvästä ruoasta ja seurasta. Tukholman päässä odotti vielä järjestetty kuljetus Mall of Scandinavia -ostoskeskukseen. Paluumatkalle oli myös varattu rentouttava hetki Sunflower Oasis Spa:ssa, jota odotimme innolla!

Muista myös kurkata postauksen lopusta viisi vinkkiä Tukholman risteilylle!
   bikbok-elsa-paita
Reissun paras ostos: BikBok Elsa Sweater

silja-line-tukholma-risteily

Risteily alkoi astumalla laivaan, jossa meitä vastassa oli laivan henkilökuntaa. Orkesteri aloitti soittamisen hetken kuluttua tästä, ja niinpä nautimme edulliset tervetuliaismaljat Promenade-kävelykadulla liveorkesterin musiikin höystämänä.

Meille oli varattu pöytä Tavolàta-ravintolasta heti laivan lähtiessä, mutta jostain kumman syystä Grande Buffetin valikoima alkoikin houkuttaa meitä yhä enemmän. Niinpä teimme vaihdon ja päädyimmekin nauttimaan herkullisen illallisen buffettiin.

GRANDE BUFFET

Buffetin valikoima oli hyvin runsas ja jos söisin vielä lihaa, olisi maha ollut ähkyssä hyvin nopeasti. Tarjolla oli myös paljon herkullisia kasvisvaihtoehtoja, joista mieleen jäivät ihanasti paahdetut kotimaiset perunat, kasvisvartaat sekä grillattu ja marinoitu munakoiso.

Vegetarian Pad Thai ja siinä sivussa tarjoiltu soija-chilikastike oli lisäksi herkullista! Mieleen jäi myös jälkiruokapöydän erinomainen lakka-juustokakku sekä juustot, keksit ja viikunahillo, jotka kruunasivat aterian.

Kun kerran vauhtiin päästiin, niin jatkoin samaa hiilaripitoista ruokavaliota vielä aamupalallakin. Croissanteja, pannukakkuja, muffineja... Löytyi lautaselta onneksi vähän vihreääkin. Ja mitä olisi aamiainen ilman riisipiirakoita ja munavoita? Onneksi näitäkin oli tarjolla.

silja-line-tukholma-grande-buffet harri-hylje

Ruoan jälkeen kävimme Tax Free Superstoressa ja ostimme illaksi vielä vähän naposteltavaa. Ilahduimme, kun löysimme kaupasta lisäksi Mitomon elvyttäviä kasvonaamioita ja silmälappuja, joita ostimmekin illaksi. Kyseisiä naamioita on tullut hamstrattua aiemmiltakin reissuilta.

Alkuilta vierähti hytissä jutellen, jonka jälkeen suuntasimme katsomaan laivan viihdetarjontaa. Piipahdimme nopeasti myös yökerhossa New York Club & Loungessa. Aamulla heräsimme valkenevaan aamuun ja ihanaan merimaisemaan. Buffetaamiaisen jälkeen suuntasimme laivasta ulos kohti bussia.

MALL OF SCANDINAVIA

Bussikuljetus Mall of Scandinavia -ostoskeskukselle lähti Värtan-terminaalista klo 10:15 ja ajomatka paikan päälle kesti vain noin 15 minuuttia. Shoppailuaikaa oli siis tarjolla runsaasti, sillä kuljetus lähti takaisin klo 15:00.

Näin sateisena päivänä ostoskeskuksessa pyöriminen ja uusissa liikkeissä vierailu saivat meissä aikaan ihastuneita huokauksia. Miksi Ruotsissa osataan tehdä kaikki niin paljon nätimmin? Ostoskeskuksen myymälät olivat upeasti sisustettuja verrattuna meidän kotimaan liikkeisiin...

Pakko mainita ostoskeskuksen shoppailuvinkkinä myös seuraavat liikkeet: Disney Store, Zara Home, Pull & Bear, River Island sekä Kiko Milano; näitä ei Suomesta (vielä) löydy. Kikon kosmetiikka hurmasi meidät kaikki jo viime kesänä Espanjassa, sillä Kikon valikoima on laaja ja hinta-laatusuhde hyvä. Kikosta löytyi kesällä ystäväni luottokasvovoide.

Ostoskeskus on loistava tapa viettää päivää Tukholmassa, jos mielessä on erityisesti shoppailu ja risteily ja ajoitat risteilyn loppuvuoteen. Tällöin ei tarvitse huolehtia kylmästä tai huonosta säästä. Mall of Scandinavia -ostoskeskuksesta löytyy koko vierailun ajaksi tekemistä.

Mall of Scandinavia -kuljetus on nyt Club One -tarjouksessa, joten kurkkaa lisätiedot ja edullinen tarjous Tallink Siljan verkkosivuilta.

kuljetus-mall-of-scandinavia-2 kuljetus-mall-of-scandinavia-3 kuljetus-mall-of-scandinavia mall-of-scandinavia-stockholm-2 mall-of-scandinavia-stockholm-1

JOE & THE JUICE

Ennen lähtöä Stureplanille, kävimme hörppäämässä herkulliset mehut Joe & The Juice -mehubaarissa, jota suosittelen kaikille Tukholmassa vieraileville. Tiedoksi myös, että kyseinen mehubaari avaa ovensa pian myös Suomeen. Sitä odotellessa kannattaa kuitenkin pitää tämä vinkki mielessä.

Ystäväni suositteli meitä maistamaan herkullista avokado-tomaatti-mozzarellaleipää, mutta se jäi harmiksemme tällä kertaa testaamatta. Tämän vinkin saaneena kuitenkin odotan jo innolla seuraavaa vierailua kyseiseen mehubaariin.

STUREPLAN

Olimme päättäneet käyttää koko maissaoloajan hyväksemme ja käydä myös Tukholman keskustassa ihailemassa nähtävyyksiä (ja ehkä vähän julkimoitakin), hah. Vietettyämme ostarissa muutaman tunnin, tilasimme taksin kohti Stureplania.

Taksikyyti keskustaan kustansi meiltä kolmelta noin 250 kruunua, eli päästiin suhteellisen edullisesti ja nopeasti liikkumaan paikasta toiseen. Tietysti asiaa helpotti se, että mukana oli ystävä, joka puhui täydellisesti Ruotsia ja tilasi meille taksin oikeaan osoitteeseen.

silja-line-tukholma-joe-and-the-juice mall-of-scandinavia-stockholm mall-of-scandinavia-tukholma silja-line-tukholma-risteily

T.G.I. FRIDAY'S

Lounasta nautittiin rentoon ilmapiiriin sekä hyvään ja edulliseen ruokaan erikoistuneessa T.G.I. Friday's -ketjuravintolassa Stureplanilla. Tämän ketjun ravintolassa en ollut koskaan aiemmin käynytkään. Kiitos vielä matkaseuralaiselle tästä (ja lähes kaikista muistakin) vinkeistä.

Mahat taisivat vaan olla kaikilla vielä täynnä aamupalabuffetista... Vaikka ainakin itse valitsin listalta mahdollisimman pienen hampurilaisen ja sivuun bataattiranskalaisa, teki tuonkin annoksen syöminen tiukkaa. Hyvää kuitenkin oli!

PALUUMATKA SUOMEEN

Palasimme Värtan-terminaalille taksilla vain reilussa kymmenessä minuutissa. Laivalla suuntasimme heti viimeisille ostoksille ja kävimme taas syömässä buffetissa. Yhtä syömistä!

Kun ilta jo hämärtyi ja Sunflower Oasis Spa hiljeni, oli aika suunnata rentoutumaan höyrysaunaan ja poreisiin. Jotta myös sinä saisit rentoutua spa:ssa mahdollisimman hyvin, kannattaa sinne suunnata reilu tunti ennen sulkemisaikaa. Altaissa oli hyvin tilaa ja ilmapiiri rento. Kovimmasta metelistä sai ehkä jopa syyttää meitä...

Ilta vierähtikin sitten yökerhossa, jossa houkuttelimme tiskijukan soittamaan lempikappaleitamme. Innoksemme huomasimme koko tanssilattian täyttyneen väestä nopeasti lattaribiisien vallatessa kaiuttimet.

silja-line-tukholma-risteily-tgif silja-line-tukholma-risteily-tgif silja-serenade-2-u-mad-bro silja-serenade
silja-serenade2

Keräsin viisi vinkkiä Tukholman-risteilylle, jotka kannattaa pitää mielessä, jos on suuntaamassa Tukholmaan.

5 vinkkiä Tukholman risteilylle:

1. Vietä hetki aikaa rentoutumiseen hytissä. Tax Free Superstoren kosmetiikkapuolelta löydät kasvoja elvyttäviä ja helppokäyttöisiä kasvonaamioita. Kurkkaa erityisesti Mitomon valikoima. Tarjolla on myös kasvoja helliviä, rentouttavia ja kirkastavia naamioita. Levitä naamio kasvoille ja anna naamion vaikuttaa 20-30 minuuttia. Naamion poistamisen jälkeen hiero ihoa kevyesti, kunnes uute on imeytynyt ihoon. Aamulla iho kiittää.

2. Varaa edullinen ja nopea kuljetus Värtan-terminaalilta Mall Of Scandinavia -ostoskeskukseen ja vietä päivä upeissa puitteissa shoppaillen ja herkutellen.

3. Nauti terveellisistä ja herkullisista mehuista Joe & The Juice -mehubaareissa, joita löytyy ympäri Tukholmaa. Testaa myös paikan herkullinen avokado-tomaatti-mozzarella-sandwich.

4. Suuntaa Tukholmassa ylellisen Stureplanin aukiolle, jossa saatat törmätä tuttuihinkin kasvoihin. Vaikka alue tunnetaan ylellisenä ja kalliina, alueelta löytyy myös rentoon ilmapiiriin ja edulliseen ruokaan erikoistunut T.G.I. Friday's -ketjuravintola.

5. Laivan baareissa on tarjolla laaja alkoholiton drinkkivalikoima. Nämä drinkit ovat todella herkullisia ja edullisia. Älä unohda Club One -korttia kotiin missään nimessä, drinkit olivat tarjouksessa! Lapsenmielisten kannattaa myös kokeilla lastenlistalta löytyvää Harrin Halausta, joka tarjoillaan appelsiinisiivun, kirsikan ja valotikun kera. Laivamaskotti Harri Hylje on niin hellyttävä.

Kurkkaa myös muut Suomi 100 -bloggaajavinkit Tallink Siljan verkkosivuilta.

Kiitos vielä kerran risteilystä ja onnea satavuotiaalle Suomelle!

t. Enni

Yhteistyössä: Tallink Silja

Lue myös / Read also

Kommentit

1. Joe § juice löytyy jo Helsingin Stockalta jos mehua kaipailee! :) Mekin käytiin viimeksi Stureplanin Juicessa, nam <3

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just kipastiin siitä maanantaina kotimatkalla ohi ja näytti olevan oma myymälä paikallaan? Mutta siis onko sekin jo avattu, kun vasta rekrysivät porukkaa? Tai näin luin tiedotteesta. :) Mut kiva, jos sieltä jo saa!

Poista
  2. Teidän reissu näyttää tosi kivalta! Toi ostari ajanvietteenä ei ole todellakaan huono, jos sinne saa vielä kyydityksen satamasta. Ulkomailla on kiva kierrellä kaupoissa, joita ei Suomessa ole.

Mun "vinkki" on olla menemättä Siljan buffetiin, koska siellä on tosiaan niiiiiiin paljon herkkuja - etenkin lihansyöjälle, kuten mainitsit - että me miehen kanssa syötiin kerran itsemme ihan oikeasti ähkyyn. Puhistiin sitten tiemme takaisin hyttiin, jossa makoiltiin reilu tunti, että saatiin ruoka laskeutumaan. Ahneella on ja niin päin pois. :D

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha! Kasvissyöjän ruokavalio on usein vähän rajoitetumpaa buffassa, mutta joo se on oikeastaan vaan hyvä asia! Mutta sain
      kyllä myös mahan täyteen Harvoin buffasta tulee lähdettyä ilman ähkyä. :D

Kiitos kiva kuulla, että meidän reissun tunnelma välittyi. Kuljetus oli tosi helppo ja ihana ettei tarvinnut itse lähteä etsimään oikeita reittejä. Bussikin näytti ihan uudelta, penkeissä Mersulogot. :)

Poista
    2. Tosi kivoja reissukuvia!! Pitääkin seuraavan kerran risteilyllä ollessa käydä tuossa kauppakeskuksessa, vaikuttaa mielenkiintoiselta :) Kiitos vinkeistä!

- Kiia / https://kiiainnanmaa.blogspot.fi/

3. Kiitos kommentistaai! Kiva, että sait uutta tietoa! :)

Lähetä kommentti

Totta turiset kuomaseni.

Suositut tekstit

Atooppinen ihottuma ja turvonneet silmäluomet

Alan hiljalleen kyllästyä atooppiseen ekseemaan, joka on vaivannut minua aikalailla koko ikäni ajan. Olen onneksi säästynyt pahimmalta ihottumalta, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän huomaan herkistyväni mm. kosmetiikalle. Vuonna 2014 herkistyin ripsipidennyksille niin paljon, että silmäluomeni olivat turvoksissa useita päiviä ripsien laiton jälkeen. Jo vuosia olen luottanut perusvoiteisiin ja unohtanut hajustetut vartalovoiteet kokonaan. Hajuvettäkin suihkutan nykyisin lähinnä vaatteille. Erityisesti käsien iho on välillä näyttänyt melkoisen hurjalta, varsinkin talvisin. Onneksi ihotautilääkäri määräsi pari vuotta sitten Protopicia , joka on toiminut loistavasti! Käytän sitä nykyisin ennaltaehkäisevästi. Nyt viime aikoina, tai oikeastaan jo kesästä lähtien, olen huomannut, että silmäluomeni ovat alkaneet reagoida silmämeikkiin. Olen huomannut, että pahiten luomia ärsyttää eyeliner . En enää arkisin laita lähes ollenkaan meikkiä silmiin, etteivät luomet turpoaisi päivän

10 KUUKAUTTA SMILE-LASERLEIKKAUKSEN JÄLKEEN

Kohta on kulunut vuosi Smile-laserleikkauksesta , joten ajattelin kerrata kokemuksia leikkauksen jälkeisestä ajasta ja elämästä. Edellisen kerran kertasin kuulumisia vain kuukausi laserleikkauksen jälkeen, tuon postauksen voitte lukea täältä . Tänään oli oikeastaan hyvä päivä kirjoittaa tämä postaus, sillä kulunut aika on saanut unohtamaan osan negatiivisista kokemuksista. Toipuminen ei ole ollut ihan helppoa, mutta onneksi toipumisvaiheen oireet eivät ole olleet niin pahoja. Tänään aamulla mun näkö oli nimittäin aika sumea toisessa silmässä, mutta se saattoi johtua siitä, että silmät olivat muutenkin hieman turvoksissa.  Ajoittaisia näön sumeutumisia on ollut havaittavissa nyt pitkin vuotta, mutta olen laittanut ne edelleen leikkauksen piikkiin. Sen sijaan yleislääkäri, jonka vastaanotolla kävin viime viikolla, oli kovin kiinnostunut näköhäiriöistäni. Katsotaan siis liittyykö niihin jotain muutakin, vai onko tämä edelleen toipumisesta johtuvaa. Sumeutta on siis havaittavissa

KAKKUA AAMUPALAKSI? SARJASSAMME ÄITIVINKIT: VAUVALLE JA AIKUISILLE SOPIVA, HERKULLINEN JA NÄYTTÄVÄ SMOOTHIEKAKKU

Sarjassamme äitivinkit: Vauvan herkullinen kakku Mitä kakkua voi syödä hyvällä omalla tunnolla vaikkapa aamupalaksi? Haluatko tarjota juhlissa koko perheelle sopivan kakun?  Tämän loistavan vinkin sain eräillä vauvakutsuilla muutama kuukausi sitten. Kyseisille kutsuille sai jokainen halutessaan tehdä syötävää nyyttikestimeiningillä. Kutsuilla olikin tarjolla raikkaan näköinen kakku meille ja lapsukaisillemme. Kyseistä kakkua pystyi syömään alle vuoden ikäinen lapsikin. Mikä on siis tämä mystinen kakku, joka sopii erinomaisesti tarjottavaksi vauvalle, taaperolle, äidille, isälle ja vaikka koko suvulle? Se on kuvan smoothiekakku ! "Tein tyttäreni syntymäpäiville smoothiekakun  keksi-voiseokseen, mutta alkuperäisen ohjeen mukaan  pohjan voi tehdä myös keksi-hedelmäsose-pohjaan tai apinaevääseen" Smoothiekakun resepti on helposti sovellettavissa Toki kyseisen smoothiekakku tulee tehdä vauvaystävällisempänä, jos seurueessa on alle vuoden ikäisiä nape

Moderni sauna ja upotettava kiuas

Moderni sauna Kahden talon suunnittelu on edennyt siihen vaiheeseen, että toinen taloista sai juuri muuttoluvan. Viimeisimpänä työn alla on ollut saunojen suunnittelu ja toisen talon saunan valmistumista onkin odoteltu innokkaana. Saa nähdä, pääseekö jo ensi viikolla saunaan. Saunan kanssa sai tosin raapia päätä. Ihan alunperin saunan puut oli tilattu talofirmalta, mutta lopulta kävi ilmi, että valikoima rajoittui parhaimmillaankin vain STP-profiililla varustettuun tervaleppään, eikä tässä edes hinta toiminut porkkanana. Siispä ei auttanut muu kuin alkaa etsiä saunan puita eri valmistajilta.  Saunan suunnittelu loppusyksystä oli varmaan huonoin ajankohta ikinä, sillä joko kaikki muutkin rakensivat saunoja, tai myös materiaalipula näkyi kauppojen valikoimissa. Lopulta löytyi onneksi kiva vaihtoehto, joka täytti allekirjoittaneen vaativat kriteerit. Saunan paneeliksi ja laudepuuksi valikoituivat lopulta ThermoRoyal sarjan suoralla profiililla oleva kaunis apachi. Puut tilattiin  Väripirt

HIUSTENPIDENNYSTEN VÄRJÄÄMINEN KOTONA

M ulla tulee tästä postauksesta todella nostalgiset fiilikset, tämä on vähän sitä vanhempaa "Ennin kengissä" -matskua. Vastaavan postauksen toteutin vuonna 2012 tismalleen samana päivänä 11.4 ja ihan sattumalta tänäänkin päädyin samojen puuhien pariin! Aiheena on siis hiustenpidennysten värjääminen . TAUSTAA Olen aina tykännyt laittaa ja kasvattaa hiuksiani. Itse asiassa kampaajankin ammattikin on aina kiinnostanut, mutta olen niin herkkä kaikille hajusteille ja tököteille, ettei ammatti sopisi minulle. Kuitenkin tykkään värkätä hiusten kanssa (kokeilla esim. pinkkiä, kun siltä tuntuu ) ja aika usein myös pelleillä kaapista löytyvien hiustenpidennysten kanssa. Mulla on ollut vuosien ajan vaikka millaisia kokemuksia kotitekoisista hiustenpidennyksistä ja niistä on saatu kehuja ihan kampaajiltakin. Minulla on myös ollut tapana hamstrata alennuksista hiusvärejä omien hiusten värjäämistä varten, tai sitten juuri tällaisia pieniä projekteja varten.  Olin my